pátek, července 14, 2006

Izrael versus ti druzí

Můj blog se sice věnuje Íránu, ale věci se začínají rozšiřovat a nabírat na obrátkách. Poté co si Palestinci vzali za rukojmí izraelského vojáka a další Izraelce zabili, teď to udělali i Libanonci. Také vpadli na izraelské území, zajali 2 vojáky a další 3 usmrtili. Ale k čemu je nutná tato

všeobecná eskalace násilí a provokací ze strany Palestíny a Libanonu? Protože to jsou provokace, nic jiného. Po letech relativního příměří (t.j. bez větších koordinovaných vojenských akcích, po úsilí o mírové vyrovnání a po ústupcích Izraele, jako vysídlení z Gazy a opuštění Libanonu v r. 2000) teď se mi zdá, že jisté skupiny v Bejrútu a Ramalláhu vypadají, jak kdyby měly zájem být "napadeny" Izraelem...
Ale proč? Ty neforemné pestrobarevné kousíčky puzzle mi začínají pomalu zapadat do širšího obrazu: Tito pánové z koalice Sýrie, Libanon, Palestína s tajným vůdcem Teheránem (sice v úzadí, ale jsou to oni, kdo tahají za šňůrky) potřebují “zaměstnat” Izrael, aby se moc nezabýval íránským jaderním programem a vyprovokovat ho dostatečně, aby se pak mohla vytvořit protiizraelská koalice (já si myslím, že se Írán do toho dříve nebo později zapojí, když už ne přímo, alespoň dodá zbraně nebo skupinky “mučedníků”... jeho arabští spojenci ho jistě požádají o pomoc ve válce proti sionistické agresi). A co chce Ahmadínežád oznámit v srpnu, to se ještě uvidí, jestli to bude nějak souviset… to je můj názor. Jestli je správný, to se ukáže. Doufám, že se mýlím a všechno se uhladí za pár dnů...

Žádné komentáře:

Okomentovat